Words to the wise help job hunters get positive reviews 구직자들을 위한 조언
DEAR ABBY: I am a small-business owner who does the hiring for my company. I hope you will share some suggestions for young people who are now applying for postgraduate jobs.
(1) Every contact with a prospective employer is a mini-interview. Present yourself appropriately. I have received many inappropriate e-mails. Example: " Hey, when would this gig start?" Please remember to use a salutation and communicate politely and clearly.
(2) Many companies post a great deal of information about job openings on their Web sites. Read the site carefully before calling so I won't waste time answering questions you could have answered on your own.
(3) Shortcuts may be cute when text-messaging your friends, but in business they are annoying and unprofessional. Avoid messages such as " Thnx 4 ur help. Talk 2 u later!"
(4) Because I must read your resume and application, please proofread it for spelling, grammar and typos.
(5) Many Internet sites now offer free e-mail. Set up an account using your name or initial so I don't have to e-mail " hotchick99" with an offer to teach young children.
(6) If you have a phone interview, please find a quiet place from which to place the call. It is difficult to understand you above your roommate who is cursing over a video game.
(7) Never, ever tell a prospective employer you are waiting to hear about a job you want more, that pays more or gives you more " fun" time. Simply say you are " exploring all your options," and I will understand.
By the way, Abby, I am not an old fuddy-duddy. I am a 26-year-old professional who expects more from my peers than I have seen. -- EXASPERATED RECRUITER IN NEW JERSEY
DEAR EXASPERATED RECRUITER: Your suggestions are excellent. I am sure they will be appreciated not only by first-time job applicants, but also their prospective employers.
저는 회사의 신규채용을 직접 담당하고 있는 소규모 자영업자입니다. 대학을 졸업하고 직장을 구하는 젊은이들을 위한 몇 가지 조언을 독자들과 공유했으면 합니다.
(1) 채용 담당자와의 눈을 마주치는 것부터 미니 면접입니다. 자신을 적절하게 소개하세요. 저는 부적절한 이메일을 여러 통 받아본 적 있습니다. 예를 들면, "이봐요, 이 알바 언제 시작하나요?" 같은 이메일 말이지요. 적절한 호칭을 쓰고 예의 바르고 분명한 언어를 쓰는 것을 기억하세요.
(2) 여러 기업들은 일자리에 대한 많은 정보를 인터넷 웹사이트에 게재합니다. 전화하기 전에 그 사이트를 잘 읽어두어, 스스로도 답을 찾을 수 있었을 법한 질문에 제가 답하느라 시간을 낭비하지 않도록 해주세요.
(3) 축약어들은 친구들에게 문자 메시지를 보낼 때는 귀여워 보일 수 있지만, 비즈니스 석상에서는 거슬리고 프로답지 않습니다. " 도와줘서 고맙삼. 난중에 또 보삼!" 과 같은 메시지는 피하세요.
(4) 이력서와 지원서는 반드시 읽어봐야 하는 것이기 때문에, 제발 여러 번 읽어 스펠링이나 문법 오류, 오타를 교정하세요.
(5) 많은 인터넷 사이트들이 무료 이메일 계정을 제공합니다. 그러니 이름이나 약자로 된 계정을 만들어서 "Hotchick99(섹시한아가씨99)"에게 어린 아이들을 가르쳐달라고 이메일을 보내야 하는 일이 없도록 해주세요.
(6) 전화 인터뷰가 있다면, 전화 통화를 할 수 있는 조용한 곳을 찾으세요. 비디오 게임을 하며 욕을 하는 룸메이트의 목소리 때문에 무슨 말 하는지 모를 때가 있어요.
(7) 채용담당자에게 절대로 더 가고 싶고 돈도 더 "재미"있는 회사의 면접 결과를 기다리고 있다고 말하지 마세요. 단순히 "모든 기회를 검토 중입니다."라고 만 말해도 이해합니다.
그건 그렇고, 애비 선생님, 저는 시대에 뒤처진 사람이 아니에요. 저는 26세의 전문직 종사자로 제가 보아온 또래 구직자들로부터 보다 많은 걸 기대하는 사람입니다.
독자님의 제안은 매우 훌륭합니다. 처음으로 직장을 구하는 사람들뿐만 아니라 이들을 채용하는 기업 채용 담당자들에게도 유용할 거라고 확신합니다.
* postgraduate: of or relating to studies beyond a bachelor's degree 대학 졸업 후, 대학원의
* gig: a job, especially one that does not last for a long time (아르바이트 같은) 일시적인 일
* typo: a mistake made during the typing process 오타
* fuddy-duddy: an old-fashioned, fussy person 시대에 뒤진 사람, 귀찮은 사람